Tazkiyatun Nafs

Rasulullah SAW bersabda bermaksud:

Sesungguhnya Allah memiliki seratus rahmat, Dia menurunkan satu rahmat daripada-Nya untuk manusia, jin, serangga dan binatang.
Dengan satu rahmat itu mereka saling berkasih sayang.

Dengan satu rahmat itu binatang buas mengasihi anaknya.

Dia menangguhkan lagi kurniaan sembilan puluh sembilan rahmat, dengan itu Dia akan merahmati hamba-Nya pada hari kiamat.

(Riwayat al-Bukhari dan Muslim)

Monday, June 7, 2010

DaLam hati aDa doa buat kalian




Assalamualaikum, iman,,apa khabar dirimu di saat ini? Apa khabar imanmu di saat ini? Yazid au Yanqus?? Hanya anda mengetahui jawapannya,..moga di saat ini,keimananmu sentiasa bertambah,,berusahalah untuk ke arah itu.InsyaAllah

Alhamdulillah kini, percutianku bermula selama 3minggu di kediaman yang bknlh mewah, namun cukup selesa untuk aku dan keluargaku berlindung daripada cuaca yang sentiasa tidak dapat diduga.syukur pada-Mu Rabbi..terima ksih kepada mama dan abah,kerana memberiku ruang utk aku berada di rumah.mak, terima ksih kerana mak berhenti kerja,klu tak,tentu,,sekarang niy,,kami kekurangan kasih sayang,,daripada seorang ibu..selamat tinggal jawatan Pramugari Boeing747 Malaysia to Dubai.:) Alhamdulillah,,aku merasai nikmat kebahagiaan.

Erm,,lama juga xpost..nseb baik xbersawang lagi blog niy..alhamdulillah pada 1 hb 6 yang lalu, kami,kuliah PISMP 1.01 telah mengadakan jamuan akhir sem di taman botani dan taman warisan di Putrajaya. Terima kasih yang tidak terhingga diucapankan dan didedikasikan khas buat kalian semua kerana telah memberikan kerjasama dan komitmen yang tinggi bagi menjayakan jamuan tersebut.



~sebelum bertolak ke taman..suasana agak kelam kabut kerana.............~namun,syukur,,:)




~kereta yang dipandu oleh ukhti Aisya..terima ksih aisya,,alhamdulillah,selamat nurul sampai~




pakej yang disediakan di Taman Botani



pemandangan di taman botani


Walaupun cuaca pada hari tu, amat mencemaskan,namun,Alhamdulillah, cuaca yang mendung rupa2nya tanda Allah memberikan kami keizinan untuk merapatkan ukhwah sesama kita,(ehem,,berlainan jantina,oke)..jangan bersangka buruk pada sesuatu yang Allah takdirkan, tetapi cubalah bersangka baik kerana kita xtahu apa yang berlaku panda masa akan datang ;)

Perkara pertama yang kami lakukan ialah,mengisi kekosongan perut,,




(mahal btul,,masak sendiri lagi sodap :) )




(muka2 kelaparan or kegembiraan??)


almaklumlah,sumenya teenagers jadi,,cepat lapar,,yang pasti,kami muslimat mantain,,:) selepas tu, kami berjalan2 di taman botani dan warisan.




(~walaupun cuaca mendung,,namun,,kerana ukhwah,,kami teruskan jua perjalanan,,dengan berjalan kaki)..walaupun hakikatnye,,nak naik,,



(ha,,ni lah kereta yang sepatutnya kami naik utk berjalan2 di taman ini,,tapi,,Allah xmengizinkan,,kerana cuaca mendung ,,peraturan utk menaiki kereta itu ialah jika cuaca terang)..




ni lah kawasan di taman tersebut,,nyaman,,,sukanya,



(muslimin)





(muslimat yang comei,,Subhanallah..wah,,penolong, siap wat signal tangan lagi..:) )

(ikhtilat tetap dijaga,,alhamdulillah)


em,,kmdian,yang terakhir kami wat game, sebelum, distribute hadiah kepada rakan2 yang menyambut hari lahir pada sem ini,,hee,,




~ di sinilah,hadiah dibahagi-bahagikan,,19 hadiah,,kami dapat,,upss,,not kami,,tapi yang sambut kelahiran pada sem ini,,,:) ~
em..dan paling menyeronokkan,,aku adalah salah seorang dalam kalangan mereka,,em,,yang penting,,aku juga menyediakan 11 hadiah utk sahabat2 yang menyambut kelahiran sem ini:) sanah helwah semua! (*_*)




(solat maghrib di masjid Besi,,lawa sgt,,macam Paris,,namun,,hanya beberapa kerat saja jemaah,,tanda2 akhir zaman..Allah,,)

huu,,eh,,belum lagi,,last sekali, kami beramai2 pergi ke pasar malam sebelum pulang ke kampus terchenta, IPG Kampus Pendidikan Islam..smpi je kat pintu masuk,,kami ditahan,,huu,,dan lucu nya,,xsangka,,aku terlepas daripada borang hijau(borang keslahan) terima kasih warden yang baik hati! Tuan Mat Zin bin Tambhy,,xsia2 aku berkhidmat tahun lepas,,nseb bek,,beliau ingat aku,,klu x,,isi borangla nmpk gayanye,,syukur:)

wat teman2 semua,,dedikasi ini khas buat kalian:

aKan ku curi haTi kalian deNgan izin Allah..
aKan ku saYangi hati itu dan,,
aKan ku pastikan daLam doaku tiDak tertinggal memohon kepada Allah agar hati-hati kita kan sentiasa daLam ketaatan padaNYA
deNgan sentiasa dibajai ukhwah fillah dan disuburi deNgan husnuzzon sesama kita.
moga hati2 itu akan menghiasi kita dengan peribadi muslim yang unggul..AMIN YA RABB


No comments: