Tazkiyatun Nafs

Rasulullah SAW bersabda bermaksud:

Sesungguhnya Allah memiliki seratus rahmat, Dia menurunkan satu rahmat daripada-Nya untuk manusia, jin, serangga dan binatang.
Dengan satu rahmat itu mereka saling berkasih sayang.

Dengan satu rahmat itu binatang buas mengasihi anaknya.

Dia menangguhkan lagi kurniaan sembilan puluh sembilan rahmat, dengan itu Dia akan merahmati hamba-Nya pada hari kiamat.

(Riwayat al-Bukhari dan Muslim)

Wednesday, March 16, 2011

•٠·˙ Di Atas Sajadah Cinta ˙·٠•



“Mukmin yang kuat lebih bagus dan lebih dicintai oleh Allah daripada mukmin yang lemah, namun pada masing-masing ada kebaikannya. Bersemangatlah kamu mencapai sesuatu yang bermanfaat bagi kamu, mohonlah pertolongan kepada Allah dan janganlah kamu merasa tak berdaya …” (HR Muslim)



19/3- flight malaysia to alex.. :( ya Allah,,biarpun jarak memisahkan kami,,ku pohon ya Rabb, jgn lah Engkau pisahkan hati tautan rabitoh kami...biarlah doa dan kejayaan mengiringi kami.. sungguh ya Allah, amat berat hati ini,utk melepaskan dia pergi,,namun..syariatMU membataskan kami...moga ya Allah,kepulangannya nanti menjadi penyatuan jiwa buat kami..hamba-Mu yang Engkau ciptakan berpasang pasangan..allahumma amen.. DOA JADI PENYAMBUNG TAUTAN HATI....moga diri ini tabah menghadapi ujian-Mu ini..biarlah kejayaan mengiringi kami,,dan kejayaan ini, dpt kami sumbangkan utk ISLAM,,insyaAllah,,aku menyayanginya kerana-MU ya RABB..




Tiada apalagi yang ku harap

selain cinta dari Rabb ku Yang Maha Pengasih

tiada apalagi yang ku damba

selain dapat melihat wajah indah Rasulullah SAW di syurga kelak

cinta ini ku persembahkan untuk-Mu Ya Rabb ......

rindu ini ku berikan pada-Mu Ya Rasulullah ......


jadikanlah kami dalam kalangan hambaMU yang bertaqwa..amin.

2 comments:

Muhammad Syafik bin Ab Rahman said...

semoga dipertemukan di pengakhiran dgn pertemuan diredhai..dgn kekuasaan-Nya, mustahil mcm mn pn akn brlaku jg..hatta 1000 marhalah trpisah psti bertemu jg..keyakinan kpd Allah itu adalah kuncinya..

nurul farehah binti Hussin said...

insyaAllah,,:)
keyakinan kpd Allah itu adalah kuncinya:)

syukran :)allahumma amenn