Tazkiyatun Nafs

Rasulullah SAW bersabda bermaksud:

Sesungguhnya Allah memiliki seratus rahmat, Dia menurunkan satu rahmat daripada-Nya untuk manusia, jin, serangga dan binatang.
Dengan satu rahmat itu mereka saling berkasih sayang.

Dengan satu rahmat itu binatang buas mengasihi anaknya.

Dia menangguhkan lagi kurniaan sembilan puluh sembilan rahmat, dengan itu Dia akan merahmati hamba-Nya pada hari kiamat.

(Riwayat al-Bukhari dan Muslim)

Monday, January 17, 2011

~Allah sayang saya..~


Puji Syukur kehadirat Illahi Robbi,.Selawat serta salam ku hulurkan kejujungan besar Nabi Muhammad SAW beserta keluarga.


Allah.. tak pernah salah dalam pilihan-pilihanNya terhadap kebaikan kita. Apa yang menurut kita baik, belum tentu baik menurutNya, apa yang menurut kita buruk belum tentu buruk menurutNya. Namun percayalah…apa yang menurutNya baik sudah pasti baik dan apa yang menurutNya buruk sudah pasti buruk. Kerana Dialah Yang Maha Tahu…

alhamdulillah,,pujian buatMU Tuhan sekalin alam..

keramatnya tarikh 17 januari 2011..selesai sudah penamaan calon, hari manifesto seterusnya, hari mengundi,,maka pada hari ni,,keputusan diumumkan..Takziah buat diri,,kerana di beri skali lagi taklifan untuk berkecimpung dalam dunia Jpp. subhanallah!:( Hati rasa sedeyy,,kerana diri ini terfikir,,mahu saja menjdi rakyat biasa,menghabiskan waktu dengan mentarbiyah diri dan fokus pada adik-adik usrah yang disayangi..namun,,benarlah kata-kata Allah,,"blum tentu lagi,,yg kita nk adalah terbaik buat kita..Kita hnya merancang,Allah juga merancang,,dan sebaik2 perancangn adalah Allah,,Maha Benarlah janji2 Allah,,Subhanallah!

hati berbolak balik mahu menerima taklifan itu atau tidak,,yelah,,dua tahun yg lepas,,semasa berkecimpung dalam dunia JPP,,cukup,,mengajar diri ini,,sedikit sebanyak ilmu kepimpinan, walaupun,,rasa mcm terlalu bnyak perkara yg berlaku,,sewaktu memegang taklifan naib exco ekonomi,,(krisis kewangan di pihak atasan) namun , alhmdulillah,,memang mengajar diri ini,,sifat sabar dalam berhadapan dengan insan-insan yang berjwatan tinggi,yang mempunyai mentaliti kelas pertama,,(memang mencabar) ......dan ketika nama diumumkan skali lagi,,jikalau anda di tempat saya,apakah anda rasa, anda tetap mahu menjadi perwakilan pelajar? setidak2nya,,hati anda akan berkata"cukuplah,pengalaman yang lepas..bnyak sudah yg aku pelajari".betul x?

(hati menangis,,telefon,ma,abah,akak,n angah..juga hntr msg kat,,,,,dia,,)

meminta pandangan dan pendapat masing2..Subhanallah,,dengan penuh kasih sayang,,mereka nasihatkan saya,,

tutt,,tutt,,tutt,,(msg bnyak masuk,,tahniah n takziah! dan hati ini,,tetiba tertumpu pada satu msg yang di hntar oleh Akhi Izzul Islam..

"ISLAM itu agama yg HEBAT, ia trdiri dari kalangan org yg HEBAT, maka jadilah kamu orang yg HEBAT" jangan biarkan sehari dalam hidupmu berlalu tanpa memikirkan tentang ISLAM..Selamat Bekerja Kerana Allah.."


syukran atas segala kalam taujihat drp kalian semua,,insyaAllah,,sy akan cuba yg terbaek,,dan menerima ketentuan ALLAH ini dengan REDHA,,kerana,,sesungguhnya,,DEMI ALLAH,,sy,,xpinta walau sekelumit pun rasa utk menjadi JPP,:(

apa-apapun,,sy harap,,sahabat2 yg sama2 mendapat taklifan ini,,dapat menjalankan tugas dengan membawa skali wadah ISLAM,,xkira dalam Biro apapun jua,,kerana sesungguhnya,,kita lah penyambung rantai-rantai perjuangan RASULULLAH,


akhir skali,,di bawah ini,,kenangn bersama mantan JPP 2009/2010(banyak sgt,,ilmu yg sy pelajari drp kalian semua,,ikhwan,,dan akhawat,,syukran kathiran!)




(kenangan bersama Penasihat JPP Ustaz Ismail bin Che Ku)



(Mantan Yang Di Pertua JPP,akhi Shahrin bin Shamsudin- Posting sarawak kut),,hee


kenangan bersama yang lain,,:)









(jamuan memanjang:) )hee Moga Tautan ukhwah berkekalan selamanya..menjadi saksi,,di padang mahsyar! amenn.

No comments: