Tazkiyatun Nafs

Rasulullah SAW bersabda bermaksud:

Sesungguhnya Allah memiliki seratus rahmat, Dia menurunkan satu rahmat daripada-Nya untuk manusia, jin, serangga dan binatang.
Dengan satu rahmat itu mereka saling berkasih sayang.

Dengan satu rahmat itu binatang buas mengasihi anaknya.

Dia menangguhkan lagi kurniaan sembilan puluh sembilan rahmat, dengan itu Dia akan merahmati hamba-Nya pada hari kiamat.

(Riwayat al-Bukhari dan Muslim)

Thursday, February 11, 2010

~SeNtuhan dr RAbbi..~


assalamualaikum,,buat diri yang di kasihi,,

tahniah,,keranaa engkau sedang berada dalam sentuhan dan tarbiyah dr Rabbul Izzati..jangan kau mengeluh duhai hati,,kerana DIA lebih mengetahui yang terbaik buatmu,,

jangan kau pernah mendengus lantaran ujian yang kau terima sukar utk kau tempuhi,,ketahuilah sayang..ujian itu kan buat engkau lebih dekat dengan-NYA..

nikmat itu datangnya dr KHALIQ kita,,dan DIA yang berhak mengambilnya kembali,,jadi,,mengapa engkau bersedih,,salah dirimu,,diri,,kerana engkau kurang bersyukur atas segala kurniaanya...

ya ALLAH..seringkali ku munajat merintih dalam sujud terakhir,,"jadikanlah aku dalam golongan yang sedikit" iaitu golongan yang sentiasa bersyukur atas segala nikmatmu,,sepertimana yang tercatat dalam lembaran kitab suci,,hanya golongan kecil sahaja yang selalu bersyukur atas segala kemanisan nikmat yang mereka peroleh dr-Mu..

duhai diri,,tundukkanlah hatimu,,moga setiap langkahmu hanya menuju RABBI..ya ALLAH,,ENgKAu hidup dan matikanlah aku dengan kalimah LAILAHAILLAH..tiada daya bagiku,,melainkan segalanya milikmu,,,ALLAHU AKBAR!

No comments: