Tazkiyatun Nafs

Rasulullah SAW bersabda bermaksud:

Sesungguhnya Allah memiliki seratus rahmat, Dia menurunkan satu rahmat daripada-Nya untuk manusia, jin, serangga dan binatang.
Dengan satu rahmat itu mereka saling berkasih sayang.

Dengan satu rahmat itu binatang buas mengasihi anaknya.

Dia menangguhkan lagi kurniaan sembilan puluh sembilan rahmat, dengan itu Dia akan merahmati hamba-Nya pada hari kiamat.

(Riwayat al-Bukhari dan Muslim)

Wednesday, December 5, 2012

Kalam taujihat! :)

 ~Jika ALLAH sayangkan seseorang hamba,Dia akan berikan IMAN, kerana itu lebih mahal dari segala isi dunia..
Jika ALLAH sayang lagi, Dia akan berikan KEKUATAN untuk mengamalkan agamanya dengan sempurna dan
Jika ALLAH sayang lagi ,Dia akan SUSAHKAN hambanya dengan urusan dunia dan perjuangan hidupnya, untuk menguji sejauh mana cinta dan redha hamba itu kepadanya, supaya dengan susah itu dia selalu mendekati pada-NYA.. ~✿
>>Sebab ALLAH RINDU akan rintihan hamba-NYA<<

Ya Allah,berikan aku kekuatan..
Untuk aku menyusun langkah ini,
mengejar impian yang termaktub di hati,
mencari kebahagiaan yang hakiki...
dengan jalan yang yang Kau redha



✿ ~Orang yg selalu menyediakan dirinya untuk mnerima nasihat,Maka dirinya akn mendapat penjagaan drpd ALLAH,..

Orang yg mmbenarkan dirinya MAAF dan SABAR menerima nasihat orang lain,Tandanya ia akn menerima kemuliaan drpd ALLAH,

Sesungguhnya,NASIHAT itu adalah Teman Terbaik buat orang yg Beriman,.Tegurlah diriku yg Dhaif ini dgn HIKMAH sekiranya aku melanggar agamaku,.insyaALLAH,kita sama2 menggapai KeredhaanNya,.Amin~✿



"Jika kau menghampiri ALLAH dengan merangkak, maka ALLAH Menghampiri dengan Berjalan. Jika kau menghampiri ALLAH dengan berjalan, maka ALLAH Menghampirimu dengan Berlari. ... Jika kau menghmapiri ALLAH dengan berlari, maka ALLAH akan Menghampirimu secepat kilat."

Aku mencintaiNYA seujung jari, DIA Mencintaiku sejengkal, aku MencintaiNYA sejengkal, DIA Mencintaiku sehasta, aku mencintainya sehasta, DIA Mencintaiku lebih dan lebih lagi. Sesungguhnya kecintaan ALLAH kepada hambanya melebihi kecintaan seorang ibu pada bayinya..."Aku mencintaiNYA seujung jari, DIA Mencintaiku sejengkal, aku MencintaiNYA sejengkal, DIA Mencintaiku sehasta, aku mencintainya sehasta, DIA Mencintaiku lebih dan lebih lagi. Sesungguhnya kecintaan ALLAH kepada hambanya melebihi kecintaan seorang ibu pada bayinya...

No comments: