Tazkiyatun Nafs

Rasulullah SAW bersabda bermaksud:

Sesungguhnya Allah memiliki seratus rahmat, Dia menurunkan satu rahmat daripada-Nya untuk manusia, jin, serangga dan binatang.
Dengan satu rahmat itu mereka saling berkasih sayang.

Dengan satu rahmat itu binatang buas mengasihi anaknya.

Dia menangguhkan lagi kurniaan sembilan puluh sembilan rahmat, dengan itu Dia akan merahmati hamba-Nya pada hari kiamat.

(Riwayat al-Bukhari dan Muslim)

Tuesday, December 22, 2009

baKal KembaLi ke Kampus,,

em,,pejam celik,pejam celik,masa berlalu dgn begitu pantas,,,da msuk bulan 12


~em,,xlame lagi menjelang tahun baru,,itu pun,,jiKa aku sempat unTuk merasai tahun baru,,yela mana la tahu, Allah da tarik baLik nKmat naFas yang DIA pijamkan kat aku,,walau bagaimanapun,,terima ksih Ya Allah kerana di saat aku menulis coretan niy,Engkau masih lagi beri aku nkMat hDup,,alhamdulillah


~3 Januari 2010, ---da msuk kampus,,hari pendaftaran plak tuh,,bakpe awal nagt eh,,patutnyer kaLau tahun2 lepas, semnggu lwt pas buka sekolah,,ujian2,,tanda Allah syg kat kiter,,jgn bercedey kawan2,,hehe mOga kite ketemu semula,,=)amin3


~x saBar nk letakkan jawatan JPP..huhu fening fale pegang wet banyak2,,,kalau iman xkuat..rse nk amek jer wet banyak2 tuh..namun,,alhamdulillah terima ksih mak n abah atas didikan kalian,,terima ksih ya Allah,,xrambang mata tgk duit bebanyak,,huhu mane x nyer,,skali pegang 7 ribu..exco aku plak,,sesuke ht bg pegang bebnyk,,dia cayekan aku la tuh,,hehe abg ikmal,abg ikmal,,em,,moga aku dpt wat yang terbaik sebelum ku melepaskan jawatan tuh,,amin3,,,

~ tu jela coretanku,,ha,,waktu niy,,aku kat umah akak kat HUKM,pErsint perdana,xtahu nk wat gapo,,jap g nk temankan dia g HUKm utk jupe doctor..almaklumlah,,xlame g insyaAllah bln 1 aku jadi makcik,,hehe..daa...

No comments: